Spørsmål og svar

 

1. Hvorfor VirtualSpend?  

Ifølge handelsdepartementet i USA godtar 99,99 % av utsalgsstedene i USA ikke både eksport fra USA og betalingskort utstedt i utlandet ved online handel. VirtualSpend sin tjeneste reverserer denne statistikken og gjør de fleste amerikanske utsalgsteder tilgjengelige for nordmenn. Vår prosess, fra kjøp til levering, eliminerer problemene som er knyttet til handel over landegrenser (sikkerhet, betalingsaksept, toll og frakt), og våre fraktpriser er de laveste i markedet! Handle på nett slik de lokale gjør!

 

2. Hvorfor USA? 

USA er det største forbrukermarkedet i verden, og har et enormt utvalg av alt du måtte ønske deg! USA har noen av de beste varemerkene tilgjengelig, med de mest konkurransedyktige prisene og tilknyttede tjenester tilgjengelige på det globale markedet. Det gjør at du kan handle så mye du vil med store besparelser.

 

3. Hvordan måler VirtualSpend seg med andre tilbydere av eksporttjenester eller utsalgssteder som sender til Norge? 

For øyeblikket benytter de få utsalgstedene i USA som tilbyr frakt til Norge seg av eksterne firmaer til å håndtere eksporten. På grunn av dette vil utsalgsstedenes ”norske” nettside ikke gi deg tilgang til alle varene, du må nøye deg med et begrenset utvalg varer. I de fleste tilfellene vil man også få en vesentlig høyere pris enn det som er prisen i USD på utsalgstedets amerikanske nettside. Dessuten er våre fraktpriser vesentlig lavere enn alle andre tjenester som tilbyr eksportløsninger til Norge, og ved å bruke den nye VirtualSpend e-posten vi har gitt deg så trenger du ikke å gjøre noe som helst for å bli tollklarert.

* Når du handler hos et utenlandsk nettsted er det viktig at du velger «send til USA” eller handler på nettstedets amerikanske side. Nesten alle internasjonale nettbutikker tillater dette. Hvis ikke vil du ikke ha tilgang til alle tilbudene, du vil sannsynligvis måtte betale en mye høyere pris for varene, og det kan hende du ikke har muligheten til å velge blant hele varesortimentet. Du vil i tillegg betale 2 til 6 ganger høyere pris i fraktkostnader sammenlignet med VirtualSpend og muligens ha en komplisert og/eller dyr tollklarering.

 

4. Hvordan tollklarerer jeg?

Enkelt! Bruker du VirtualSpend e-posten vi har laget til deg behøver du ikke å foreta deg noe som helst. Når du registrerer deg som medlem lager vi en online VirtualSpend e-post i følgende format: ditt unike suitenummer @ virtualspend.email. For eksempel slik: (b10001@virtualspend.email). Hvis du bruker denne e-postadressen når du handler på nettet i USA så innhenter vi kopier av de dokumentene eller den informasjonen vi trenger for å foreta tollklareringen. All e-post går også til din vanlige e-postadresse som du oppga når du registrerte deg. Hvis du ikke benytter e-posten VirtualSpend laget til deg må du videresende en kopi av bestillingen og fraktbekreftelsen eller fakturaen til invoice@virtualspend.com. Om du ikke har denne informasjonen tilgjengelig kan du fylle ut et tollklareringsskjema på fraktsiden på vårt nettsted.

 

5. Hva om det oppstår et problem eller spørsmål? 

Vi har gratis norsk kundeservice på telefon 56 99 90 00 og et norsk online brukerstøtte som er klare til å svare på alle spørsmål du måtte ha. Vi lover å være med deg gjennom hele prosessen (du er ikke alene), og vi kommer til å gjøre vårt beste for raskt å løse eventuelle problemer som dukker opp på en tilfredsstillende måte.

 

6. Kan jeg handle hos alle amerikanske nettbutikker? 

Du vil kunne handle fra nesten alle nettbutikker i USA, men det er noen forhandlere som omdirigerer deg til deres lokale nettside.

 

7. Hvorfor 249 kroner per år? 

Et medlemskap hos VirtualSpend gjør det mulig for deg å få tilgang til de fleste amerikanske nettbutikker og besparelsene dine vil være mye større enn den årlige prisen. Våre fraktpriser er vesentlig lavere enn noe annet alternativ for frakt til Norge, og vi eliminerer bryderiet med tollklarering. Typisk vil du spare mer penger (i forhold til kjøp i Norge) på din første handel enn hva kostnaden er for ett års medlemskap.

 

8. Har dere fraktrestriksjoner på enkelte varer? 

Ja. Vi sender bare vanlige handelsvarer som inkluderer det aller meste du vil ha. Men det er juridiske og sikkerhetsmessige restriksjoner på bestemte varer som illegale rusmidler, militært utstyr, farlig eller brannfarlig gods o.l. For detaljer, se i våre brukervilkår .

** Per i dag sender vi primært pakker på opp til 35 kg med fly, men hvis du har noe større du ønsker å frakte sjøveien kan du ta kontakt med oss ​​direkte eller fylle ut et skjema på nettsiden, og vi vil gi deg et tilbud på transporten. Husk også at kortet er forhåndsinnstilt med en maksimal kjøpsgrense på 2500 USD for et enkelt kjøp.

 

9. Hvordan endrer jeg min norske leveringsadresse? 

Logg inn på VirtualSpend MinSide fra www.virtualspend.no og endre din adresse under menyen «Min Profil».

 

10. Hvordan avslutter jeg mitt medlemskap? 

Logg inn på VirtualSpend MinSide og kanseller kortet ditt. Vi vil bekrefte oppsigelsen av ditt kort og medlemskap via e-post.

 

11. Hvordan kan jeg bestride et fraktkrav fra VirtualSpend?

Logg inn på VirtualSpend MinSide, gå inn på menyen «Kontakt VirtualSpend», velg kategorien «Bestrid fraktkrav» og beskriv bakgrunnen for kravet i meldingsfeltet. Vi vil svare deg innen 24 timer, undersøke saken og komme tilbake til deg med en rask løsning.

 

12. Jeg får feilmelding fra BankID når jeg skal registrere meg, hvordan løser jeg dette?

Det kan være flere grunner til at BankID ikke fungerer. Den mest vanlige er at operativsystemet eller nettleseren ikke er oppdatert. Du kan lese mer utfyllende om de forskjellige feilkodene her.

Hvis det forsatt ikke hjelper, ta kontakt med oss så hjelper vi deg.